Restaurantgids.nl

Wist u dat Restaurantgids.nl u de keuze biedt uit 17.823 restaurants uit 1.595 plaatsen?

Online reserveren

Op onze website reserveer je snel en eenvoudig via onze koppeling met Couverts.nl!



     restaurantgidsrestaurant-nieuwsfacebook-restaurantgids

Nieuws

Het laatste nieuws op culinair gebied! Heeft u tips voor onze redactie? Laat het ons weten.


Nieuwe online terrascursus helpt horecaondernemers

Met de introductie van de online terrascursus zet e-Learning à la carte een nieuwe stap in de opleiding van horecamedewerkers. Doel is het vergroten van de gastvrijheid en de service op de Nederlandse terrassen. e-Learning à la carte directeur Wim Timmerman: “In praktijk valt er nog veel te verbeteren aan de gastvrijheid op het terras, deels heeft dat te maken met gebrek aan kennis. Alleen is er niet altijd gelegenheid om op een eenvoudige en goedkope manier die theorie te leren en daar komt deze online cursus om de hoek kijken.

Werkervaring doe je alleen op in de praktijk. Maar de theorie is minstens net zo belangrijk en schiet er vaak bij in. Via deze e-Learning cursus kunnen horecaondernemers hun nieuwe medewerkers toch snel de basiskennis over werken op het terras bijbrengen. Bijkomend voordeel voor de ondernemer is dat de medewerker de cursus thuis kan doen en op de eerste werkdag meteen kan worden gestart met de servicetraining in de praktijk.Bovendien helpt de cursus bij het verhogen van de omzet. Immers, een gastvriendelijke benadering zorgt ervoor dat gasten weer terugkomen en meer gaan besteden.Alles wat een terrasmedewerker over gastvrijheid moet weten wordt in deze 4 uur durende cursus behandeld. De 10 hoofdstukken van ongeveer 20 minuten worden afgewisseld met vragen over praktijksituaties. De cursist volgt de online terrascursus in eigen tempo, via internet, achter de eigen PC.Meer informatie en een demo zijn beschikbaar op www.e-Learningalacarte.nl/terrascursus.

e-Learning à la carte is een jong bedrijf dat online cursussen maakt voor de horeca en gastvrijheid-sector. Wim Timmerman en Jim Kort hebben beiden na hun studie aan de Hogere Hotelschool in de gastvrijheidsector gewerkt.
Jim als restaurateur van een grand café restaurant met terras in Amsterdam en daarna als directeur van de vestiging Amsterdam van de hotelschool Den Haag.
Wim was Operations Director bij een groot internationaal luchtvaartcateringbedrijf. Doordat hij veel moest reizen heeft hij kunnen zien hoe gastvrijheid wereldwijd in verschillende culturen in praktijk wordt gebracht. Als projectmanager was hij verantwoordelijk voor de implementatie van e-learning voor stewards en stewardessen op het gebied van de verkoop aan boord.

www.e-Learningalacarte.nl

Gepubliceerd: maandag 21 maart 2011

Overige nieuwsberichten